Chcesz otrzymać kredyt przez internet? Dowiedz się w telegraficznym skrócie, jak będziesz sprawdzony.

Kredyt w Niemczech przez Internet, kwalifikacja zdolności kredytowej – Informacje!
Składając wniosek o kredyt z banku niemieckiego, zostaniesz sprawdzony w SCHUFA. Zbadanie i kwalifikacja polegała będzie na ocenie Twojej zdolności kredytowej. Oznacza to, że kredytodawca sprawdzi Cię (w rejestrze sektora prywatnego) czy masz jakieś zadłużenia (przykładowo: dług na karcie kredytowej, raty z katalogów, sklepów, abonamentów na telefony komórkowe itp.)
Jeżeli miałeś i spłacałeś regularnie, nie ma powodu do strachu. Jeśli w chwili składania wniosku o kredyt masz do spłacania jeszcze stary, ale spłacasz go regularnie i jesteś w stanie spłacać także nowy, też nie musisz się obawiać, że otrzymasz negatywną decyzję. Sytuacja taka może jedynie obniżyć wysokość wnioskowanego przez Ciebie kredytu, ale w takim przypadku wystarczy, abyś we wniosku (porównywarki kredytów) zmienił okres spłaty wnioskowanej pożyczki na dłuższy. Obniżysz w ten sposób miesięczną ratę i tym samym przywrócisz swoją zdolność finansową na spłatę tego nowego.

Czym jest informacja SCHUFA dotycząca zdolności kredytowej?

Dzięki raportowi SCHUFA otrzymasz udokumentowane informacje, dzięki czemu zbudujesz zaufanie między tobą i partnerem biznesowym (np. Bankiem, Sprzedawcą itp.)
Raport ten składa się następujących zagadnień:

  • Certyfikat: W oryginalnym certyfikacie „SCHUFA Holding AG” dokumentuje się twoją wiarygodność finansową. Certyfikat taki jest przez partnerów biznesowych honorowany jak również chroniony wielokrotnym zabezpieczeniem, takim jak pasek z hologramem oraz pieczęć SCHUFA. W przekazywanych informacjach są zawarte tylko te dane, które stanowią istotę sprawy do zawarcia umowy.
  • Informacje wyjaśniające: Zawierają one dodatkowe informacje, w odniesieniu do aktualnego dnia, np. zasobność i wypłacalność. Jest to ocena wystawiona dla Ciebie, która określa prognozę, jak wysokie jest prawdopodobieństwo spełnienia przez Ciebie przyszłych zobowiązań płatniczych. Ponadto dodatkowe informacje dotyczące twojej osoby, które zostały zgromadzone w SCHUFA.

W jaki sposób otrzyma się raport o zdolności kredytowej z SCHUFA?

  • Online, czyli przez Internet: Wygodną formą zamawiania raportu o zdolności kredytowej jest online. Możesz to zrobić tutaj!
  • Telefonicznie: Numer telefonu jest 0611 – 92780. Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00 (z wyjątkiem ogólnokrajowych świąt).
  • Listownie pocztą: Formularze do wypełnienia i wysłania drogą pocztową (listem) można pobrać tutaj! Szybciej jednak otrzyma się zamówioną informację drogą telefoniczną lub online.
  • Poprzez Postbank lub Volksbank: Raport zawierający informacje o twojej zdolności finansowej możesz otrzymać i zabrać ze sobą bezpośrednio z Volksbanku lub Postbanku, którzy są partnerami SCHUFA. Do uiszczenia zapłaty potrzebujesz konta bankowego. Proszę zatem przynieść ze sobą Dowód osobisty lub paszport oraz dowód zameldowania z aktualnym adresem zamieszkania. Oddziały, w których możesz otrzymać zaświadczenie o twojej zdolności kredytowej znajdziesz tutaj!
  • ImmobilienScout24, Immowelt, Immonet, Postbank: Wersję cyfrową zdolności kredytowej, która jest teraz dostępna online, można stosownie do potrzeb, uzyskać po złożeniu zamówienia na odpowiednich portalach i zładować w formie digitalowej lub otrzymać drogą pocztową.

Jak dowiem się, jakie informacje przechowuje o mnie SCHUFA?

Aby uzyskać dostęp do swoich danych i dowiedzieć się jakie informacje przechowuje o tobie SCHUFA, powinieneś zarejestrować się na stronie internetowej meineSCHUFA.de Masz do tego pełne prawo. Również prawo do wywołania w każdej chwili informacji o tobie. Możesz również skorzystać z serwisu aktualizacji tzw. „UpdateService” za pośrednictwem SMS-u lub E-Maila albo obydwu naraz. Usługa ta, umożliwia Ci na bieżąco kontrolować zmiany, jakie zaszły odnośnie twojej osoby, na twoim koncie w SCHUFA. Przykładowo, gdy bank lub jakaś firma poprosi SCHUFA o podanie twojej zdolności kredytowej. Dodatkowo, drogą telefoniczną otrzymasz wsparcie z poradami na pytania, które dotyczą wszystkich tematów SCHUFA. Także otrzymasz doradcę, tzw. osobistą osobę kontaktową z zespołu konsultacyjnego SCHUFA.
Wszyscy zarejestrowani klienci na meineSCHUFA.de, mają prawo zamówić informacje, dotyczące firmy SCHUFA, która oferuje produkty dostosowane do potrzeb klienta w zależności od rodzaju usług i wysokości kosztów za te usługi. Więcej informacji w tym zakresie znajdziesz tutaj.

Kopia danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO).

Zgodnie z art. 15 DS-GVO, możesz poprosić SCHUFA, o bezpłatną kopię swoich danych. Kopia danych osobowych (zgodnie z art.15 DS-GVO) jest poufna.
O kopię swoich danych osobowych (zgodnie z art. 15 DS-GVO) możesz poprosić na portalu www.meineSCHUFA.de.

Raport kredytowy SCHUFA zawiera następujące informacje:

  • Certyfikat
    Oryginalny certyfikat SCHUFA Holding AG dokumentuje twoją wiarygodność finansową. Certyfikat SCHUFA zabezpieczony jest paskiem z hologramem oraz wielokrotną pieczęcią SCHUFA. W certyfikacie przekazane są tylko istotne informacje potrzebne do zawarcia umowy. W ten sposób ochroni się twoją prywatność.
  • Informacje wyjaśniające o kwalifikacji zdolności kredytowej
    Obejmują one dalsze informacje, takie jak bieżący punkt odniesienia i oceny zdolności finansowej, która zapewnia prognozę prawdopodobieństwa spełnienia przyszłych zobowiązań płatniczych. Ponadto informacje objaśniające, zawierające przegląd danych o Tobie.

Pamiętaj, że informacje o Tobie i o realnej możliwości spłaty zaciągniętych zobowiązań przez Ciebie, to nic innego jak kwalifikacja zdolności kredytowej. Od tego zależy czy otrzymasz twój kredyt.

Za każdą informację trzeba zapłacić 29,95 €. Jako zarejestrowany użytkownik SCHUFA otrzymasz ją za 14,95 €.
Swój raport kredytowy SCHUFA możesz zamówić tutaj, albo telefonicznie
pod numerem telefonu 0611 – 92780. Kontakt możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 rano do 7 wieczorem (z wyjątkiem ogólnokrajowych świąt państwowych).

Inne informacje SCHUFA dla firm i banków o kredytobiorcy w Niemczech

Czy firmy i banki żądające informacji o mnie otrzymują z SCHUFA wszystko, co znajduje się w ich rejestrze?

Nie, nie wszystkie informacje są udzielane! Tylko Ty osobiście otrzymujesz pełne informacje o sobie, które przechowuje SCHUFA. Partnerzy kontraktowi SCHUFA, czyli firmy oraz banki składające zapytanie, otrzymują znacznie mniej! Warunkiem uzyskania takich informacji jest uzasadniony interes. Zasadniczo partnerzy kontraktowi SCHUFA nie dowiadują się także tego, której firmy jesteś klientem.

Zapytania (na przykład, w ramach umowy o pożyczkę) SCHUFA przechowuje przez okres dwunastu miesięcy, niezależnie od tego, czy relacja biznesowa została nawiązana, albo nie. W tym okresie użytkownik i odpowiedzialny za firmę SCHUFA organ ochrony danych, mają możliwość sprawdzenia tych informacji. O złożonych zapytaniach, firmy partnerskie SCHUFA są informowane tylko przez okres 10 dni. Zapytania o kondycje finansowe, na ogół nie są ujawniane innym partnerom kontraktowym SCHUFA. Żądania informacji o zdolności kredytowej wysłane do SCHUFA, zostaną wysłane tobie, jeśli zapytanie dotyczy udzielenia informacji o pożyczkę bez żadnych zobowiązań.

Dlaczego brakuje informacji o mnie?

SCHUFA prowadzi aktualny i regularny monitoring jakości danych. Jeżeli brakuje jakichś informacji, to nie można utożsamiać tego z błędami. Nie wszystkie firmy pożyczkowe są powiązane z SCHUFA. Brakujące informacje można uzupełnić samemu, zgłaszając je do SCHUFA podając więcej szczegółów.

Jak skontaktować się z SCHUFA?

Jako zarejestrowany użytkownik w prosty i wygodny sposób, w osobistym obszarze konta – możesz zarejestrować się ponownie tutaj.

Telefonicznie kontaktować się możesz pod numerem 0611 – 92780 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00 (z wyjątkiem świąt państwowych).

Pocztą na adres:
SCHUFA Holding AG
Prywatne centrum obsługi klienta
Postfach 10 34 41
50474 Köln

Spór o fakty można zidentyfikować i reklamować w odpowiedniej notatce. W przypadku wątpliwości zanim sprawy się nie wyjaśni, strona pytająca nie otrzyma tych informacji.

Dlaczego w moich informacjach SCHUFA, figurują różne zapytania?

Zapytania są widoczne w informacjach SCHUFA przez dwanaście miesięcy, z dokładnościa co do jednego dnia. Znajdują się tam po to, byś mógł zobaczyć, która z firm partnerskich SCHUFA prosiła o informacje na Twój temat. Przechowywanie żądań informacji, służy do sprawdzania i dokumetowania autoryzacji żądanej w późniejszym czasie.

Różnica między „Wniosek o kredyt (Anfrage Kredit)” a „Zapytanie o warunki uzyskania kredytu (Anfrage Kreditkonditionen)”?

Zapytanie o warunki uzyskania kredytu

Zapytanie o warunki uzyskania kredytu bez żadnych zobowiązań w kontekście porównań ofert, jest niczym innym jak sporządzeniem przez partnera SCHUFA raportu na temat „Warunki kredytowania w ramach zapytania”.

Wniosek o kredyt

Partner, z którym chcesz zawiązać konkretną umowę o kredyt, zgłosił do SCHUFA twój „wniosek o kredyt”

Dlaczego SCHUFA nadal posiada informacje o mojej karcie kredytowej lub koncie czekowym, mimo że ich już nie posiadam?

Być może Twój bank lub bank oszczędnościowy nie powiadomił SCHUFA o tym, że Twoje konto czekowe lub karta kredytowa już nie istnieje. Skontaktuj się z SCHUFA, celem wyjaśnienia tego w banku lub kasie oszczędnościowej. Możesz także, kontaktując się bezpośrednio ze swoim bankiem lub kasą oszczędnościową, poprosić aby zgłosił twój bieżący status.

Dlaczego spłacona przeze mnie pożyczka jest nadal w informacjach SCHUFA?

Zgodnie z Kodeksem postępowania dotyczącym regulacji okresów usuwania, spłacone oraz rozliczone pożyczki bez zwłoki pozostają w rejestrze przez okres trzech lat po ich rozliczeniu.

Przykład:
Jeśli ostatnią ratę pożyczki uiścisz 17 kwietnia 2017 roku, to informacja o spłaconym długu zostanie usunięta dopiero 16 kwietnia 2020 r.

To jest korzystną zaletą dla Ciebie jako konsumenta. Jeśli chcesz zaciągnąć kolejną pożyczkę, twój bank lub bank oszczędnościowy może pozytywnie to ocenić, ponieważ spłaciłeś pożyczkę bez problemów. Wcześniejsze lub umowne rozliczenie pożyczek pokazuje, że jesteś wiarygodnym pożyczkobiorcą.

W moich informacjach jest coś o „pożyczce zabezpieczonej hipotecznie” mimo, że nie posiadam domu.

To może chodzić o umowę oszczędnościową, dotyczącą oszczędzania na poczet przyszłego lub bieżącego kredytu mieszkaniowego.

W dostępnych dla mnie informacjach, posiadam konto usługowe w firmie XYZ. Czy mam tam długi?

Nie, ale w zwiazku z tym, że ze wspomnianą firmą podpisałeś umowę na telefon komórkowy, zostałeś automatycznie klientem tej firmy oraz posiadaczem konta klienta. Nie świadczy to o długach a jedynie wskazuje na ważną umowę na czas określony, a nie na umowę Prepaid (przedpłaty).

Czy kopia danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO) jest dostępna online?

Tak! Schufa udostępnia kopie danych osobowych, (zgodnie z art. 15 RODO) również za pośrednictwem elektronicznej usługi pobierania online.

Standardowo, każdorazowo otrzymasz niezbędne dane dostępu wraz z kopią wysłaną pocztą (zgodnie z art. 15 RODO). Usługa pobierania danych w celu uzyskania dostępu do elektronicznej kopii (zgodnie z art. 15 RODO) stanowi dodatkową usługę dostarczania poczty i ty sam decydujesz czy chcesz skorzystać z tej usługi.

Gdzie mogę znaleźć dane wymagane do pobrania kopii danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO)?

Dane wymagane do uzyskania dostępu do elektronicznej kopii danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO) możesz znaleźć na ostatniej stronie kopii danych, przesłanej pocztą (zgodnie z art. 15 RODO) przed informacją SCHUFA.

Kopię danych możesz zamówić również (zgodnie z art. 15 RODO) online na portalu www.meineSCHUFA.de.